وبلاگ

آخرین اخبار ما

image

توییتر اکنون 36 درصد ارزان تر از پیشنهاد خرید ایلان ماسک ارزش دارد

توییتر در حال حاضر قصد دارد ماسک را پس از اینکه روز جمعه از پیشنهاد خود برای خرید شرکت انصراف داد، به دادگاه بکشاند.

پس از اینکه ایلان ماسک هفته گذشته پیشنهاد خرید این پلتفرم را پس گرفت، سهام توییتر در معاملات قبل از بازار به شدت سقوط کرد.

سهام آن در زمان نگارش این مقاله به قیمت 34.31 دلار معامله می شود که 6.89 درصد نسبت به قیمت بسته شدن 36.85 دلار روز جمعه کاهش یافته است.

توییتر در مقابل ایلان ماسک

قیمت جدید منعکس کننده 36 درصد تخفیف از پیشنهاد ایلان ماسک برای خرید این شرکت به قیمت 54.20 دلار به ازای هر سهم در ماه آوریل است.

ایلان ماسک و توییتر

ایلان ماسک و توییتر

افت آن در آخر هفته در مقایسه با سایر سهام فناوری که مجموعاً در فضای افزایش نرخ بهره امسال سقوط کرده اند، مشهود بود.

اگرچه توییتر در ابتدا پیشنهاد خرید 44 میلیارد دلاری ماسک را پذیرفت، مدیرعامل این شرکت هفته‌ها بعد این توافق را به حالت تعلیق درآورد.

او در ماه مه در توییتی نوشت:

توئیتر به طور موقت به حالت تعلیق درآمده است تا جزئیاتی که از محاسبات پشتیبانی می‌کند که حساب‌های هرزنامه/جعلی در واقع کمتر از 5 درصد از کاربران را تشکیل می‌دهند، به حالت تعلیق درآمده است.

روز جمعه، ماسک در نهایت به دلیل عدم انطباق ادعایی توییتر در ارائه اطلاعات کافی مربوط به حساب‌های اسپم این پلتفرم، قرارداد را فسخ کرد.

او ادعا کرد که اطلاعات ارائه شده توسط این پلتفرم به طور مکرر با “رشته های متصل” ارائه شده است، که آن را برای او و مشاورانش “حداقل مفید” کرده است.

با این حال، یک بند در توافقنامه ادغام اولیه به توییتر اجازه می دهد تا میلیاردر را مجبور به بستن قرارداد کند.

برت تیلور، رئیس توییتر، قبلاً تأیید کرده است که شرکت او علیه ماسک برای بستن قرارداد با شرایطی که آنها با آن موافقت کرده بودند، اقدام قانونی خواهد کرد.

به گفته یاهو فایننس ، آدام کریسافولی ، بنیانگذار Vital Knowledge گفت که جای تعجب نیست که ماسک تلاش کند تا از این معامله استفاده کند.

او گفت:

اما مشکل این است که کل این حماسه احتمالاً در چند ماه گذشته کاملاً مخرب بوده است، که می تواند بر عملکرد توییتر نه تنها در سه ماهه دوم بلکه در سه ماهه سوم نیز تاثیر بگذارد.

توییتر در یک جلسه توجیهی که با خبرنگاران و مدیران اجرایی در روز پنجشنبه به اشتراک گذاشته شد، ادعا کرد که روزانه یک میلیون حساب اسپم را از پلتفرم خود حذف می کند.

طبق گزارش ها، این میزان بسیار کمتر از 5 درصد از پایگاه کاربر فعال آن در هر سه ماهه است.

رهبران رمزارز چه فکر می کنند؟

بایننس از پیشنهاد اولیه ماسک در توییتر با 500 میلیون دلار حمایت کرد، همراه با شرکت های بزرگ دیگر.

با این حال، مدیر عامل بایننس ماه گذشته تصریح کرد که تنها در صورتی حمایت خواهد کرد که ماسک به این معامله عمل کند.

چانگ پنگ ژئو گفت:

اگر او این کار را نکند، پس فکر می‌کنم که ما راه را ترک کرده‌ایم.

در همین حال، در حالی که ویتالیک بوترین، بنیانگذار اتریوم، گفت که مخالفت با ماسک با اجرای توییتر ندارد، او به اشتیاق عمومی برای تصاحب خصمانه یک شرکت رسانه‌های اجتماعی اعتراض کرد.

چهره‌های حمایت‌کننده دیگری مانند سم بانکمن فرید، مدیر عامل FTX و مایکل سیلر، مدیر عامل شرکت مایکرو استراتژی ، ایده‌هایی را ارائه کرده‌اند که چگونه ماسک می‌تواند پلتفرم را با ادغام بهتر کریپتو ارتقا دهد.

به عنوان مثال، سایلر پیشنهاد داد که از سپرده‌های بیت‌کوین شبکه لایتنینگ استفاده کنید تا به کاربران اجازه دهید یک علامت نارنجی در حساب‌های خود کسب کنند و تأیید کنند که جعلی نیستند.

 

همچنین بخوانید :