وبلاگ

آخرین اخبار ما

image

یک هکر 10 بیت کوین در ازای اطلاعات مردم چین درخواست کرد

بنا به گزارش ایران اکسچنجر ، یک هکر با دسترسی به پایگاه داده پلیس شانگهای، اطلاعات شخصی یک میلیارد شهروند را به سرقت برده است.

این هکر در ازای این اطلاعات، 10 بیت کوین درخواست کرد.

یک هکر ناشناس پیشنهاد فروش اطلاعات بیش از یک میلیارد شهروند چینی را، به قیمت ده بیت کوین، که حدودا معادل 200 هزار دلار می‌شود، ارائه کرده است.

این داده‌ها شامل نام، تاریخ تولد، آدرس، شماره تلفن، مشخصات کارت شناسایی، سوابق جرم و جنایت و بقیه‌ی اطلاعات خصوصی شهروندان در این کشور می‌شوند.

بنا به گزارشات در دسترس، این هکر به پایگاه داده‌ی پلیس شانگهای چین نفوذ پیدا کرده و بیش از 26 ترابایت داده‌های شخصی افراد را دزدیده است.

در ابتدا، بسیاری از افراد ادعای این هکر را، با توجه به حجم و تاثیر چنین داده‌هایی، زیر سوال بردند.

اما این هکر بخشی از این داده‌ها را، برای نمایش میزان آسیب وارده، فاش کرد.

مدیرعامل بایننس نیز صحت این ادعا را تایید کرد.

دیروز، چانگ پنگ ژائو در توییتی نوشت که بخش بررسی تهدیدها در این کمپانی فردی را با پیشنهاد فروش داده‌های 1 میلیارد شهروند از یک کشور آسیایی شناسایی کرده است.

صحبت های چانگ پنگ ژائو در مورد هکر چین

صحبت های چانگ پنگ ژائو در مورد هکر چین

با توجه به سخنان مدیرعامل بایننس، این نفوذ احتمالا به دلیل وجود باگی در راه اندازی یک ElasticSearch از سوی یک نهاد دولتی صورت گرفته.

هرچند، وی تایید کرده است که این هک به این دلیل رخ داد که این توسعه دهنده‌ی دولتی وبلاگی روی CSDN نوشت و به طور اتفاقی، مشخصات ورود را نیز وارد کرد.

ژائو گفت که بایننس ابزارهای امنیتی خود را بهبود بخشیده است تا کاربران تحت تاثیر این هک را شناسایی کند.همچنین، وی از بقیه پلتفرم‌ها خواست تا همین کار را انجام دهند.

هنوز مقامات چینی، این هک را تایید یا رد نکرده‌اند.

 

همچنین بخوانید :