وبلاگ

آخرین اخبار ما

image

فدرال رزرو هنوز برنامه‌ ای برای دلار دیجیتال ندارد

سیاست‌مداران فدرال رزرو هنوز برنامه‌ای برای دلار دیجیتال ندارند.

به نظر می‌رسد که آمریکا هنوز در توسعه دلار دیجیتال بانک مرکزی به تصمیم مشخصی دست نیافته است!

سیاست‌مداران فدرال رزرو در حال بحث پیرامون این فناوری هستند اما از میزان پیشرفت خود در این موضوع، چیزی را فاش نمی‌کنند.

به گزارش ایران اکسچنجر ، در کنفرانس روز سه شنبه (چهاردهم تیرماه ، پنجم جولای) درباره نقش بین المللی دلار ، مشاوران اقتصادی و مقامات بالارده‌ی فدرال پیرامون دارایی دیجیتال و اینکه آیا یک CBDC می‌تواند برای آمریکا مفید باشد یا نه ، صحبت هایی کردند.

بنا به بیانیه‌ای از سمت  فدرال رزرو ، طرفین این بحث بر سر این موضوع به اجماع رسیدند که این فناوری به خودی خود، نمی‌تواند منجر به تغییرات چشم گیر در اکوسیستم جهانی ارز شود.

CBDC نسخه‌ای دیجیتال از ارز فیات یک کشور، مانند پوند بریتانیا یا یورو اروپا، که از سوی بانک مرکزی پشتیبانی می‌شود، است. چنین دارایی‌ای، بر خلاف رمز ارزها همچون بیت کوین و اتریوم، متمرکز است.

دلار دیجیتال

دلار دیجیتال

چند کشور دیگر در حال تحقیق پیرامون کاربرد CBDC ها هستند.

به نظر می‌رسد که چین در این زمینه از باقی کشورها پیشی گرفته است؛ در ماه ژانویه، این کشور یک کیف پول دیجیتال برای شهروندان عرضه کرد.

ایده‌ی این اقدام این است که کشورها می‌توانند پول نقد را کنار بگذارند و در عین حال، امنیت و سرعت پرداخت‌ها را افزایش دهند، اما بانک مرکزی بزرگترین اقتصاد جهان به دفعات گفته است که آن‌ها تنها در حال تحقیق پیرامون دلار دیجیتال هستند و کنفرانس اخیر نشان داد که عجله‌ای برای عرضه‌ی آن وجود ندارد.

در ماه ژانویه، بانک آمریکا اعلام کرد که دلار دیجیتال می‌تواند به حفظ موقعیت و جایگاه دلار به عنوان ارز ذخیره‌ی جهان کمک کند.

اما طرفین بحث در کنفرانس اخیر، علی‌رغم منافع آن، دلیلی برای عجله در عرضه‌ی آن ندیدند.

 

همچنین بخوانید :