وبلاگ

آخرین اخبار ما

image

استعفای وزیر اقتصاد آرژانتین باعث گران شدن تتر شد!

مارتین گوزمن، وزیر اقتصاد آرژانتین در تاریخ 3 ژوئن استعفای خود را اعلام کرد و شهروندان را به جست و جوی ارزهای دیجیتال سوق داد و باعث شد که قیمت تتر در برابر پزو آرژانتین 6.6 درصد افزایش یابد.

استعفای وزیر اقتصاد آرژانتین ، مارتین گوزمن ،در زمانی صورت می‌گیرد که تورم بالا شاهد افزایش تازه ای بود. بعد از تصمیمش برای کناره گیری، گوزمان خطاب به رئیس جمهور آلبرتو فرناندز، خواستار ادغام شکاف رو به رشد سیاسی شد تا وزیر بعدی آسیب نبیند.

میگل کیگل، وزیر دارایی قبلی آرژانتین، به شدت از مشکلات اقتصادی این کشور انتقاد کرد و گفت:

آرژانتین یکی از کشورهایی است که بیشترین پذیرش کریپتو را دارد – تا سال 2022 در رتبه دهم قرار دارد.

استعفای وزیر اقتصاد آرژانتین

استعفای وزیر اقتصاد آرژانتین مارتین گوزمن

پذیرش زیاد ناشی از دهه ها بی اعتمادی شهروندان به سیستم مالی کشور و تورم بالا بود. تا آوریل 2022، نرخ تورم آرژانتین 50.7 درصد بود. در آن زمان، آرژانتین با 1.3 میلیون کاربر کریپتو، که معادل نزدیک 3 درصد از جمعیت است، در میان کشورهایی با تورم زیاد با بیشترین پذیرش کریپتو در رتبه ششم قرار داشت.

در حال حاضر تورم تقریبا 60 درصد باقی مانده است. بیش از 66 درصد از مردم برای محافظت از پس انداز در برابر تورم سرسام آور، روی ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری می کنند. سانتیاگو سیری، بنیانگذار سکه دیجیتال UBI، در مورد پذیرش بالای آرژانتین اظهار نظر کرد و گفت:

ما نمی دانیم چه کسی می آید، اما این یک سیب زمینی بسیار داغ خواهد بود. هر کسی که بیاید روزهای بسیار پیچیده ای را سپری می کند.»

آرژانتین یکی از کشورهایی است که بیشترین پذیرش کریپتو را دارد – تا سال 2022 در رتبه دهم قرار دارد.

پذیرش زیاد ناشی از دهه ها بی اعتمادی شهروندان به سیستم مالی کشور و تورم بالا بود. تا آوریل 2022، نرخ تورم آرژانتین 50.7 درصد بود. در آن زمان، آرژانتین با 1.3 میلیون کاربر کریپتو، که معادل تقریباً 3 درصد از جمعیت است، در میان کشورهایی با تورم بالا با بیشترین پذیرش کریپتو در رتبه ششم قرار داشت.

همچنین بخوانید: