وبلاگ

آخرین اخبار ما

image

چه اتفاقی بعد از اتمام بیت کوین ها می افتد؟

چه اتفاقی بعد از اتمام بیت کوین ها می افتد؟
بیت کوین شباهت متعددی به طلا و جواهرات داراست . بیت کوین صحیح همانند طلا و جواهرات نمی‌تواند به راحتی تولید شود . طلا جواهرات را بایستی از معادن ویژه‌ای استخراج کرد و بیت‌ کوین را هم بایستی توسط ابزارهای دیجیتال استخراج کرد . بنیانگذاران بیت کوین از به عبارتی ابتدا تصمیم گرفتند میزان بیت کوین‌هایی که می‌توان استخراج کرد را محدود نمایند و این میزان را روی ۲۱ میلیون قرار دادند . در واقع حجم بیت‌ کوین در جهان در غایت محدود بوده و تنها به ۲۱ میلیون می رسد . به محض این که یک ماینر توانست آخری سکه را استخراج نماید , دیگر قابلیت و امکان استخراج بیشتر نیست , مگر این که پروتکل بیت کوین تغییر تحول یابد و قابلیت عرضه اندازه بیشتری از این ارز دیجیتال داده شود . هواداران بیت کوین میگویند که‌این اندازه اثبات بیت کوین کارکردی مشابه به طلای پشتیبان پول دارااست که در بانک‌های مرکزی حفظ می شود و منجر می‌گردد دولت‌ها نتوانند پول سوای پشتیبان چاپ نمایند . ولی به حقیقت در صورتی آخری سکه بیت کوین استخراج شود , دقیقا چه اتفاقی برای این ارز دیجیتال می‌افتد؟
 
تاثیر اتمام ذخیره بیت کوین بر استخراج‌کنندگان
به حیث می رسد که استخراج‌کنندگان بیت‌ کوین صرفا گروهی می‌باشند که بیشتر از دیگر افراد از محدودیت عرضه بیت کوین زخم خواهنددید . از سمت دیگراز سویی دیگر بعضی منتقدان بیت کوین هم فکر می کنند که در صورت اتمام ذخایر قابل استخراج بیت کوین , استخراج‌کنندگان بایستی از روش کارمزد تراکنش‌ها کسب درآمد نمایند تا براین اساس بتوانند توجیه اقتصادی برای ادامه کار خویش داشته باشند . وبسایت bitcoin . com بدین نکته اشاره میکند که‌این فرایند شدنی نیست و در فیض کاهش قابل توجهی در تعداد استخراج‌کنندگان روی‌می‌دهد . این دستور احتمالا به فرآیندی متمرکز در کانال بیت کوین ( که خلاف فرایند غیرمتمرکز کنونی است ) انجامیده و اثرات ناراحت کننده زیادی بر سیستم بیت کوین داشته باشد .
چه اتفاقی بعد از اتمام بیت کوین ها می افتد؟
بر اساس این دیدگاه، کارمزد تراکنش نمی‌تواند انگیزه مالی خوبی پس از اتمام ذخایر قابل استخراج بیت کوین برای ماینرها باشد. از سویی دیگر شاید بتوان امیدوار بود که در آینده دیگر چیزی به نام کارمزد و هزینه استخراج وجود نخواهد داشت. شاید در آینده‌ای نه چندان دور، قیمت سخت‌افزارهای مورد نیاز برای استخراج بیت کوین به طور قابل توجهی کاهش یابد. به این ترتیب هزینه تمام شده برای ماینرها نیز کاهش می‌یابد و آنها می‌توانند با آسودگی خیال بیشتری به این فعالیت بپردازند. افزون بر این، افزایش کارمزد تراکنش نیز می‌تواند به بهبود وضعیت اقتصادی ماینرها کمک کند.
همچنین بخوانید : اشتباهات رایج در تریدینگ
قیمت بیت کوین
قیمت بیت کوین فراز و فرودهای متعددی را تجربه کرده است. با اینکه هنوز هیچ کسی نمی‌داند که چطور بیت کوین می‌تواند در بازارهای گسترده‌تری مورد استفاده قرار گیرد، به نظر می‌رسد که محدود بودن ذخایر قابل استخراج بیت کوین سبب افزایش قیمت آن در آینده شود. همچنین تعداد زیادی بیت کوین غیرفعال و ذخیره شده در گوشه و کنار دنیا وجود دارد. بزرگ‌ترین ذخیره بیت کوین به ساتوشی ناکاموتو تعلق دارد که برخی گمانه‌ها از وجود یک میلیون بیت کوین در آن حکایت می‌کند. شاید این ذخیره آگاهانه و به منظور تامین نیاز جهانی در زمان افزایش تقاضا برای بیت کوین آماده شده باشد.