وبلاگ

آخرین اخبار ما

image

ممنوعیت واردات تجهیزات استخراج ارز دیجیتال به ونزوئلا

ممنوعیت واردات تجهیزات استخراج ارز دیجیتال به ونزوئلا
ونزوئلا ارزان‌ترین مملکت عالم برای استخراج بیت کوین است . با این حال , رسانه‌های محلی این مملکت گزارش داده‌اند که مقامات مدنی , واردات امکانات ماینینگ ( اعم از بعضی اشکال کارت گرافیک , رایانه و هم امکانات اسیک ) را ممنوع کرده‌اند .
 
دولت ونزوئلا مدتی پیش ارز دیجیتال قانونی خویش را با اسم پترو و با حامی نفت عرضه کرد . با این حال , این مرزو بوم از کار ماینرهای این مرزو بوم استقبال نمیکند . چالش کنونی اقتصادی ونزوئلا باعث شده این مملکت در بدترین حالت خویش باشد . تورم فراوان شدید اقتصادی سبب ساز نبود موادغذایی , گرانی شدید و ناآرامی در سراسر این مرز و بوم شده‌است . دولت ونزوئلا میزان متعددی پول منتشر می‌نماید . با این حال , دست‌کم دستمزدها در‌این مملکت از توان کافی برای خرید برخوردار نیست . دولت علاوه بر تکثیر پول , دستمزدها را هم ارتقاء داده است . البته این اقدامات هیچ سودی به هم اکنون اقتصاد این میهن نداشته است و فرآیند نزول اقتصادی این سرزمین کماکان پرشتاب به پیش می رود .
ممنوعیت واردات تجهیزات استخراج ارز دیجیتال به ونزوئلا
بولیوار ( پول قانونی ونزوئلا ) ۹۹/۹۹ درصد از بها خویش را در ۵ سال پیشین از کف داد . نرخ تورم هم به ۱۶۱۴۷ درصد در سال رسیده است . پول ملی این مرزو بوم به قدری بی‌ارزش شده که مردمان از آن برای کارها دیگری مانند بازی یا این که تحت عنوان وزنه معیار به کار گیری می نمایند . دولت ونزوئلا قصد داراست ۳ صفر را از اسکناس‌های بولیوار حذف نماید .
 
به همین ادله , اکثری از مردمان ونزوئلا برای مراقبت پس‌انداز خویش به ارزهای دیجیتال روی آورده‌اند . مدتی پیش بود که گزارش شد یورش مردمان برای خرید بیت کوین به ثبت رکورد خرید یک میلیون دلار بیت کوین در یک روز انجامید . بخش اعظمی از مردمان هم به استخراج بیت کوین و بقیه رمزارزها روی آورده‌اند . به خاطر هزینه‌های زیاد بالای معاش , دولت این مملکت ارزش برق , آب و گوشی تلفن را ارتقاء نداده است . به همین بهانه همگی این هزینه‌ها فراوان ناچیز و هم اندازه یک فنجان قهوه در یک کافه است!
 
استخراج هر بیت کوین در ونزوئلا حدود ۵۳۰ دلار هزینه دارااست . به همین علت این مملکت , ارزان‌ترین نقطه در جهان برای استخراج بیت کوین به شمار می رود . تعجبی ندارد که کاراکاس به قطب استخراج ارزهای دیجیتال در‌این مرزو بوم تبدیل شده‌است .
ممنوعیت واردات تجهیزات استخراج ارز دیجیتال به ونزوئلا
ولی ظاهرا این حالت قرار نیست کماکان ادامه یابد . رسانه‌ها گزارش کردند که دولت ونزوئلا سیاست نو برای ممنوعیت ورود هر مدل امکانات استخراج ارز دیجیتال را حال و روز نموده است . ماموران گمرک این مرزوبوم محموله‌های مرتبط با امکانات استخراج که از روش دریا و یا این که هوا وارد این مرز و بوم می شوند را ضبط می کنند .
 
این مبادرت دولت , در سوی حمایت از پول ملی اگر چه تضعیف شده و هم ارز دیجیتال پترو بوده است .
 
پترو او‌لین ارز دیجیتال ملی در دنیا به شمار می رود . تا به امروز کشورهای مختلفی اعم از سوئد , نروژ , کشور ایران و کامبوج برنامه‌هایی مطالعاتی برای امکان‌سنجی فعال سازی ارز دیجیتال ملی را آغاز کرده‌اند .