وبلاگ

آخرین اخبار ما

image

تاثیر تحریم های ایران در بازار فارکس

تاثیر تحریم های ایران در بازار فارکس

 

 

بسیاری ازافرادفعال در بازار فارکس. وافراد علاقمند که به تازگی فعالیت خودشان را به عنوان معامله گر حرفه ای در این بازار شروع میکنند .  ممکن است  این نگرانی در ذهنشان باشد .که این تحریم ها چه تاثیری بر فعالیت آنها در این بازار خواهد گذاشت .  وآیا مشکلی بایت  واریز و برداشت پول و بلوکه شدن حساب برای آنها به وجود خواهد امد یا خیر؟

در این رابطه خواستیم یک سری نکات را برای شما مطرح کنیم . و خیلی از نگرانی ها را از شما دور کنیم . تا شما با آرامش و راحتی بتوانید به معاملات خود بپردازید

تحریم ها درگذشته

 

این تحریم ها مسئله تازه  نیست. و اینکه ما ندانیم که چه تاثیری در کار ما در بازار دارد . تقریبا از اوایل انقلاب اسلامی متاسفانه تحریم هستیم.  و شدت این تحریم ها در طول سالیان گذشته کم و زیاد شده است . وهمواره یک مشکل برای کشور به وجود آورده است .

موضوع مهم این است که تحریم های اصلی مثل تحریم های بانکی و موارد مشابه . تقریبا همیشه شامل حال ما بوده است.

شاید با توجه به قرارگیری کارگزاران در خارج از کشور این نگرانی طبیعی است که بین کاربران وجود داشته باشد.  در واقع در یک جمله می توان گفت جای هیچ نگرانی وجود ندارد.

 

 تاثیر تحریم های جدید در فارکس

تحریم های جدیدی که ممکنه در سال های اخیر خیلی زمزمه شده . و یا از لحاظ رسانه ای به آن پرداخته شده است.  هم مورد جدید و خاصی نیستند. در واقع موردی نیستند که تاثیر مستقیم و خاصی را بر فعالیت شما بر روی این بازار ها بگزارند .

در واقع می توانیم بگوییم فعالیت در بازار فارکس به عنوان یک  معامله گر و یک سرمایه گزاری ، ارتباطی به تحریم ها ندارد . و تحریم اثر مستقیم و خاصی بر روی فعالیت شما ندارد .

 

کارگزاران فارکس

شما به عنوان یک معامله گر در واقع توسط یک واسطه که کارگزار یا بروکر هستند.  معاملات خود رادر بازارهای فارکس انجام می دهید . بروکرها  که در سال های گذشته هم که ما اصطلاحا تحت شدیدترین تحریم ها ی بانکی و غیره بودیم.  فعالیت خود را ادامه دادند و ما مشکلی در سالهای گذشته نداشتیم .

چون تحریم های جدید مورد خاص و جدیدی اضافه نکرده اند . همچنان بروکرها به فعالیت خود ادامه می دهند .  و  تحریم تاثیری بر فعالیت شما در این بازار ندارد .

کارگزارانی که با کاربران ایرانی کار می کردند دارای دفاتری در کشورهای همسایه هستند . از سالهای گذشته تا امروز فعالیتشان را مدام ادامه دادند و هیچ تاخیر و مشکلی در رابطه با تحریم نداشتند . و به کارشان ادامه دادند . و خدمات و سرویس خود را به کاربران ایرانی ارائه دادند.

در واقع شاید مسئله ای که بوده خیلی از بروکرهای طراز اول و مهم دنیا به کاربران ایرانی سرویس نمی دهند . که از قدیم هم همین مشکل بوده است . چون به طور مثال بروکرهایی که در آمریکا کار میکنند . طبیعتا با توجه به مسائل تحریم به کاربران ایرانی در واقع به افرادی  که دارای پاسپورت ایرانی هستند سرویس نمی دهند.

این مشکل چندین سال است که وجود دارد و مورد جدیدی نیست . بروکرهایی که عمده کاربران ایرانی با آن ها  چندین  سال کار کردند.  و به شما به عنوان کاربر ایرانی اجازه دادند که حساب باز کنید.  و فعالیت و معاملات خودتان را انجام دهید .

درنتیجه دیگر هیچ وقت فعالیتش  به مشکلی بر نخواهد خورد . چون بروکرهایی که در کشورهای اطراف و یک سری کشورهای خاص تاسیس می شوند.  شامل  تحریم ها و یا عدم سرویس دهی به کاربران ایرانی نیستند.  و به همین دلیل است که تحریم ها اصولا بر فعالیت شما در این بازار تاثیر خاصی نخواهد داشت

 

بلوکه شدن حساب کاربران ایرانی

 

واریز و برداشت شما در حساب معاملاتی فارکس به صورت مستقیم از طریق سیستم بانکی به حساب کارگزار  نمی رود . و معمولا توسط صرافی ها و نماینده های بروکر ها انجام می شود . و در نتیجه تحریم های بانکی و … تاثیری در روند واریز و برداشت نخواهد داشت.

وقتی بروکر به شما اجازه فعالیت می دهد . و چندین سال و چند ده سال است که دارد با کاربران ایرانی کار می کند . در نتیجه اصلا هیچ تاثیری روی این کار ندارد . وکما فی السابق شما می توانید واریز و برداشت انجام دهید . و افرادی که به تازگی وارد بازار فارکس می شوند میتوانند معاملات خود را اصطلاحا اکتیو کنند و بتوانند به معاملات خودشان بپردازند .

در نتیجه تحریم ها چه برای کاربران گذشته و چه کاربرانی که می خواهند تازه وارد بازار فارکس شوند هیچ تاثیری ندارد. و شما میتوانید بدون نگرانی به فعالیت خود در این بازار بپردازید .