وبلاگ

آخرین اخبار ما

image

استخراج کریپتو سودآور است

کارشناس می‌گوید استخراج کریپتو همچنان در بلندمدت سودآور است

استخراج کریپتو . استیو باسی گفت که یک دارنده بلندمدت ممکن است در کوتاه مدت به خوبی استخراج کند و پس از کاهش پاداش بلاک در سال 2024 به فروش برسد.

از مهاجرت بزرگ به بازار نزولی، استخراج‌کنندگان کریپتو در طول سال با چالش‌های زیادی از جمله تغییر در سودآوری مواجه شدند.

استخراج کریپتو

استخراج کریپتو

با این حال، به گفته استیو باسی، متخصص در استخراج بیت کوین (BTC) و اتر (ETH)، استخراج ارز دیجیتال ممکن است همچنان سودآور باشد، اگر به چشم انداز بلندمدت آن نگاه کنیم.

از آنجایی که هزینه استخراج‌کنندگان مدار مجتمع ویژه برنامه (ASIC) در حدود 8000 تا 12000 دلار است و هزینه‌های برق بیش از نیمی از درآمد پیش‌بینی‌شده را به خود اختصاص می‌دهد – بازه زمانی تخمینی کنونی زمانی که یک ماینر می‌تواند هزینه یک دستگاه را پوشش دهد پنج تا است.

شش سال . باسی در اظهار نظر در مورد این موضوع گفت که در حالی که درآمد استخراج قطعاً در کوتاه مدت تیره به نظر می رسد، با گذشت زمان تغییر خواهد کرد.

او گفت:

در بلندمدت، ما انتظار نصف شدن BTC دیگر را در سال 2024 داریم.

بنابراین، یک دارنده بلندمدت می‌تواند در کوتاه‌مدت استخراج خوبی انجام دهد و شاید زمانی که پاداش بلاک در سال 2024 کاهش می‌یابد، بفروشد.

اگر قیمت‌ها در سال‌های آینده تغییر نکنند، همه چیز برای ماینرها بد خواهد شد زیرا دستگاه‌ها برای دوام طولانی طراحی نشده‌اند.

باسی خاطرنشان کرد که سخت افزار معدن طی سه تا پنج سال مستهلک می شود و برخی از قطعات نیاز به تعویض کامل دارند.

باسی گفت:

تا 60 ماه در این دستگاه ها، اپراتورها شانس خوبی دارند که مجبور به تعویض منبع تغذیه یا فن در بخش قابل توجهی از این دستگاه ها شوند.

با وجود این، کارشناس معدن جنبه های خنک کننده آب دستگاه های جدیدتر Antminer را تحسین کرد.

به گفته باسی، اگر این استاندارد باقی بماند، خنک‌سازی کارآمدتر خواهد بود و تنها معدنچیانی که از قبل برای خنک‌کننده مایع برنامه‌ریزی می‌کنند، رقابتی خواهند بود.

در اوایل این ماه، استراتژیست های جی پی مورگان اشاره کردند که هزینه های تولید بیت کوین از 24000 دلار به 13000 دلار در ابتدای ژوئن کاهش یافته است.

این رقم کمترین میزان از شهریور ماه سال گذشته است.

در حالی که هزینه های تولید پایین ممکن است فشار فروش از سوی ماینرها را کاهش دهد، برخی هنوز بر این باورند که تاثیر منفی بر قیمت دارایی ها دارد.

 

همچنین بخوانید :