وبلاگ

آخرین اخبار ما

image

استخراج ارز دیجیتال با سوء‌استفاده از بینندگان یوتیوب

استخراج ارز دیجیتال با سوء‌استفاده از بینندگان یوتیوب
به طراوت معلوم شد عده‌ای با قرار دادن اسکریپت کوین‌هایو ( CoinHive ) در تبلیغات گوگل , از توان پردازشی سخت‌افزار مخاطبان یوتیوب برای استخراج ارز دیجیتال استفاده نموده است .
 
این مسئله هنگامی پدیدار شد که تعداد قابل توجهی از یوزرها در شبکه‌های اجتماعی اعلام کردند که نرم‌افزار آنتی‌ویروس آن‌ها در هنگام مشاهده تبلیغات یوتیوب هشدار اعلام خطر داده است . کمپانی مایکرو ترند ( یک کمپانی بین‌المللی فعال در قضیه امنیت سایبری ) هم اذعان کرد کار کوین‌هایو در‌این هفته ارتقا قابل توجهی داشته است که دلیلش این مبادرت کوین‌هایو برای سوءاستفاده از تبلیغات جانور در هنگام مشاهده فیلم‌های یوتیوب بوده است .
 
بر طبق اعلام این موسسه , سوءاستفاده‌کنندگان از برنامه دابل‌کلیک ( DoubleClick ) گوگل که اساسا برای ارایه تبلیغات اینترنتی است , به مراد توزیع ترافیک استعمال کردند . بر طبق گزارش مذکور , کاربرانی در کشورهای ژاپن , فرانسه , تایوان , ایتالیا و اسپانیا انگیزه این هجوم بودند .
همچنین بخوانید : تقاضای «بیت کوین» از قربانیان/شروع فعالیت«آیرون»
استخراج ارز دیجیتال با سوء‌استفاده از بینندگان یوتیوب
گوگل هم ضمن تایید این خلل اعلام‌کرد که تبلیغات مذکور دو ساعت بعد از اطلاع این مجموعه برداشته شد . با این حال , احتمال دارد این مبادرت گوگل کافی فقدان . مبتنی بر اعلام کمپانی ترند مایکرو , در مقطع میان ۱۸ تا ۲۴ ژانویه , کار استخراج ( ماینینگ ) به وسیله کوین‌هایو صعودی ۲۸۵ درصدی داشت . این نشان می دهد که‌این مبادرت سوءاستفاده‌گرانه دست‌کم چندین روزی در جریان بوده است .
 
کوین‌هایو اساسا برای چنین فعالیت‌های غیراخلاقی پباده سازی نشده است . کوین‌هایو ابزاری است در صدر برای یاری به صاحبان وب‌سایت‌ها به مراد بهره‌گیری از توان پردازشی رایانه مخاطبان برای استخراج ارز دیجیتال مونرو پباده سازی شد . تا هنگامی که تماشاچی از کار کوین‌هایو اطلاع داشته باشد , این مبادرت غیراخلاقی نیست , چون وب‌سایت می تواند ترافیک محل ورود را به درآمد تبدیل نماید .
 
در آخرها سال ۲۰۱۷ میلادی هم یوزرها یک پلاگین کروم اعلام کردند که‌این پلاگین به شکلی مخفیانه از کوین‌هایو استعمال میکند . با در لحاظ به چنگ آوردن مشکلی که در یوتیوب ساخت شد , بایستی شاهد وقوع رویدادهایی شبیه در دنیای ارز دیجیتال باشیم . همینطور شرکت‌های امنیت سایبری هم بایستی به صورت دورازشوخی پیرو راه‌هایی برای دوری از این دست مشکلات باشند .