وبلاگ

آخرین اخبار ما

image

استخراج ارزهای دیجیتال در ios

استخراج ارزهای دیجیتال در ios

 

استخراج ارزهای دیجیتال در ios
شرکت اپل جدیدا ممنوعیت‌های جدیدی را در مسئله ارزهای دیجیتال بر روی بعضی محصول ها و سرویس ها خویش ایجاد نموده است .
 
گروه اپ‌استور اپل ( که اشکال اپلیکیشن‌های کاربردی را برای سیستم‌ عامل iOS عرضه مینماید ) اذعان کرد هیچ جور نرم افزار مربوط به ماینینگ ( استخراج ) ارزهای دیجیتال نمی‌تواند در‌این این شرکت حضور داشته باشد , مگر این‌که عملیات استخراج بیرون از دستگاه بر اساس سیستم عامل iOS ( برای مثال در سرورهای ابری ) صورت بپذیرد .
 
البته اپل به چه علتی چنین تصمیمی اتخاذ کرد؟ به لحاظ می رسد نگرانی این موسسه از خالی شدن پرسرعت شارژ باتری و فشاری که بدین دستگاه‌ها وارد میگردد ادله مهم این تصمیم باشد . ولی احتمال دارد نگرانی‌های جان دار در دنیای ارزهای دیجیتال برای یوزرها هم در‌این تصمیم‌گیری دخیل بوده است .
 
درین راهبرد نو آمده است هر دسته نرم افزار که به طور علنی به استفاده کننده قابلیت و امکان استخراج بیت کوین و بقیه ارزهای دیجیتالی را میدهد نمی‌تواند بر روی اپ‌استور قرار گیرد .
 
همینطور اپل سختگیری شدیدی را در قبال اپلیکیشن‌هایی که تبلیغات حاوی اسکریپت‌های ویژه استخراج ارز دیجیتال در آن‌ها موجود هست اعمال میکند . گفتنی است بعضا اسکریپت‌ها مانند کوین‌هایو می توانند از توان پردازشی رایانه یا این که تلفن همراه استفاده کننده برای استخراج ارزهای دیجیتال استعمال نمایند .

 

استخراج ارزهای دیجیتال در ios

 

همچنین بخوانید: عقاید دولت المان درباره ارزهای دیجیتال
اپل , ذخیره ارز دیجیتال و عرضه اول سکه 

 

در راهبرد جدید اپل آمده است : «اپل احتمال دارد از ذخیره ارزهای مجازی پشتیبانی نماید , به شرط این‌که اپلیکیشن‌های مرتبط با آن به وسیله توسعه‌دهندگانی که به یک اداره معلوم وابستگی دارا‌هستند تهیه و تنظیم شده باشد . »
 
عرضه اول سکه ( ICO ) هم یکی دیگر از مواقعی است که در راهبرد تازه اپل به آن پرداخته شده‌است . درین راهبرد میخوانیم که مبادرت برای عرضه اول سکه می بایست «از سوی یک بانک دارای اعتبار , کمپانی امنیتی , تجار فعال در مورد عرضه آینده و یا این که بقیه سازمان های مالی دارای اعتبار صورت گیرد . »

 

 
البته توسعه‌دهندگان کماکان میتوانند اپلیکیشن‌هایی برای خریدوفروش گونه های ارز دیجیتال را تهیه و تنظیم نمایند . با این حال دردستورالعمل جدید اولیه آمده است که توسعه‌دهندگان حق ندارند «برای انجام اقداماتی مانند دانلود اپلیکیشن‌های دیگر , تشویق بقیه یوزرها به دانلود و یا این که پست محتوا بر روی شبکه‌های اجتماعی به یوزرها خویش ارز دیجیتال پاداش دهند . »

 

استخراج ارزهای دیجیتال در ios

 

سوابق اپل در تولید محدودیت برای ارزهای دیجیتال 

 

اما شیوه خیر چندان از صمیم قلب اپل در قبال اپلیکیشن‌ّهای مرتبط با ارز دیجیتال چندان تازه نیست . در سال ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ بود که‌این این مجموعه نرم افزار مرتبط با صرافی کوین‌بیس و هم یکسری اپلیکیشن‌های دیگر مربوط به ارزهای دیجیتال را از اپ‌استور حذف کرد . در آن زمان , «رفع نشدن بعضی مشکلات» استدلال این مبادرت تعریف شد . با این حال , هیچ گونه جزییاتی در رابطه این مشکلات از طرف اپل ارایه نشد . اما از سال ۲۰۱۴ گزیده در اپ‌استور برای اشکال اپلیکیشن‌های مرتبط با داد و ستد ارزهای دیجیتال رویه به زمین خورد .
 
آیا تولیدها اپل برای استخراج ارز دیجیتال مطلوب هستند؟

 

احتمال دارد اشخاصی که چندان با مضمون‌ استخراج ارزهای دیجیتال آشنا نباشد , عامل این مبادرت اپل را توسعه و گسترش استفاده از آیفون و آیپد برای این کار بدانند . البته حقیقت این است که‌این ابزارها چندان برای استخراج رمزارزها مناسب نیستند .
 
امروزه برای عملیات استخراج ارزهای دیجیتال بیشتر از کارت گرافیک و یا این که امکانات ویژه‌ای که در اصطلاح «اسیک» ( ASIC ) نامیده میگردد بهره‌ می برند . این دستگاه‌ها از اقتدار محاسباتی و پردازشی بالایی برای این عملیات برخوردارند . این در حالی است که توان پردازشی یک آیفون و یا این که آیپد به هیچ وجه برای چنین عملیاتی مطلوب نیست . در هرصورت , بیشتر به لحاظ می رسد اپل برای پرهیز از توسعه فعالیت‌های کلاهبردارانه‌ای که با محوریت ارزهای دیجیتال به انجام میرسد دست بدین مبادرت پیشگیرانه زده باشد .