وبلاگ

آخرین اخبار ما

image

دره کریپتو هندوراس و سرمایه گذاران

هندوراس با « دره کریپتو » سرمایه‌گذاران را جذب می‌کند

کشور هندوراس آمریکای مرکزی با هدف تبدیل شدن به یک مرکز ارزهای دیجیتال در منطقه، یک ” دره کریپتو ” را در شهر توریستی خود در سانتا لوسیا راه اندازی کرده است.

دره کریپتو

دره کریپتو

در حال حاضر حدود 60 کسب و کار در این شهر در تلاش برای جذب سرمایه گذاران رمزنگاری از نقاط مختلف جهان، بیت کوین را به عنوان پرداخت می پذیرند.

هندوراس به جدیدترین کشوری تبدیل شده است که شهری را می‌پذیرد که ارز دیجیتال را به عنوان نوعی پرداخت می‌پذیرد، زیرا شهر توریستی سانتا لوسیا، تنها 20 دقیقه با ماشین از پایتخت تگوسیگالپا فاصله دارد و اکنون دارای یک «دره بیت کوین» است.

جذب گردشگر بیشتر به این منطقه بر اساس گزارشات، پروژه «Bitcoin Valley» 60 کسب‌وکار را در ابتدا آموزش دیده و ارزهای رمزنگاری شده را برای بازاریابی محصولات و خدمات خود به کار می‌گیرند و انتظار دارند این شیوه‌ها را به شرکت‌های بیشتری و مناطق نزدیک گسترش دهند.

این ابتکار توسط دولت شهرداری سانتا لوسیا در همکاری با صرافی ارزهای دیجیتال کوینکاکس، بلاک چین هندوراس و دانشگاه فناوری هندوراس توسعه یافته است.

Coincaex مسئول ارائه تجهیزات و خدمات مورد نیاز برای انجام پرداخت های رمزنگاری شده است، در حالی که بلاک چین هندوراس آموزش استفاده از کیف پول های دیجیتال را ارائه می دهد.

پروفسور دانشگاه فناوری، روبن کارباخال ولاسکوز، گفت:

جامعه سانتا لوسیا برای استفاده و مدیریت ارزهای دیجیتال، پیاده سازی آنها در مشاغل مختلف در منطقه و ایجاد گردشگری رمزنگاری آموزش دیده خواهد شد.

آمریکای مرکزی روی Crypto وارد می شود

بسیاری از کشورهای آمریکای لاتین در حال بررسی پتانسیل ارزهای دیجیتال هستند، اما خطرات همچنان بالاست.

السالوادور در سپتامبر 2021 بیت کوین را به عنوان ارز قانونی پذیرفت و دارای محل گشت و گذار ساحلی بیت کوین خود در شهر ال زونته بود.

شرط بندی السالوادور بر روی بیت کوین به دلیل رکود بازار کریپتو با مشکل مواجه شده است و علناً فاش کرده است که دارایی بیت کوین آن زمانی به ارزش 105 میلیون دلار اکنون حدود 57 میلیون دلار ارزش دارد.

به گفته لئونارد پاگواندا، بنیانگذار سازمان بلاک چین هندوراس، برای مقابله با نوسانات ذاتی مرتبط با بازار، «Bitcoin Valley» «تجار را قادر می‌سازد تا پرداخت‌های فوری به ارز محلی دریافت کنند و خطرات نوسانات ارزهای دیجیتال را از بین ببرد».

در آوریل، در اوایل سال جاری، منطقه اقتصادی هندوراس بیت کوین را به عنوان پول قانونی به رسمیت شناخت و اجازه داد مالیات بر روی این ارز دیجیتال پرداخت شود.

همچنین از آن زمان به نهادها اجازه انتشار اوراق قرضه بیت کوین را داده است.

از آنجایی که مناطق بیشتری در جهان ارزهای دیجیتال را به کار می گیرند، صندوق بین المللی پول (IMF) و بانک تسویه بین المللی (BIS) هر دو اظهارات عمومی در مورد خطرات مرتبط با ارزهای دیجیتال ارائه کرده اند.

BIS با اشاره به سقوط اخیر بازار و سقوط TerraUSD، گفته است که ترسش در مورد ارزهای رمزپایه محقق شده است.

صندوق بین المللی پول همچنین نگرانی خود را در مورد پذیرش بیت کوین به عنوان ارز قانونی در السالوادور و جمهوری آفریقای مرکزی ابراز کرده است و همچنین گفته است که تامین مالی غیرمتمرکز خطری برای بازارهای مالی به همراه دارد و مقررات فوری لازم است.

 

همچنین بخوانید :